Láska. Naděje. Víra. Radost. Smích. Štěstí. Rap. Zvuk. Hudba. Tón. Beat. Kouř. Tabák. Vítr. Okno. Slunce zapadá.

Ptáte se, co tahle náhodně seskupená slova znamenají? Sama nevím. Občas mi hlavou prostě probíhají slova, já vezmu propisku a píšu. Jen tak, bez ladu a skladu. Prostě tak, jak do mé mysli přichází a zase odchází.
Přesně takhle to bylo i tentokrát. Až kamarádka mě přivedla k tomu, že to vypadá jako téma na článek. A když nad tím tak přemýšlím, má pravdu.
Hudba je pro mě vším. Není dne, možná ani hodiny, abych si nějakou písničku nepustila nebo si ji alespoň potichu nepobrukovala. Sluchátka jsou jedním z mých nejlepších společníků nejen na cestách a kdyby to šlo, měla bych (alespoň) jedno sluchátko nasazené i ve škole.

V hudbě je pro mě láska, naděje, víra, radost, smích a vlastně i to štěstí.

A moje hudba? To je poslední dva roky hlavě rap (a opovažte se mi někdo říct, že to není hudba!). Dostala jsem se k němu, jak už to tak bývá, přes kamarády. A začínala jsem, jako většina mého okolí, na poslechu Paulieho Garanda.

Pamatuju si jako dneska, jak se mé kamarádky vydávaly na jeho koncert a já ho sotva znala. To bylo v době, kdy vyšlo Molo. Od té doby už uplynulo hodně vody, přilétl Boomerang a z Paulieho se stal můj největší oblíbenec. V loňském roce jsem na jeho vystoupení byla čtyřikrát a podnikla jsem dokonce bláznivou cestu na křest Boomerangu do LBC .
A od Paulieho s Kennym už to byl jen krůček ke zbytku českko-slovenského rapového světa (zas tak obsáhlý totiž není).

Jak už jsem řekla, Paulie je miláček, srdcovka. Ale pokud mě v poslední době někdo fakt hodně baví, tak je to BLAKKWOOD.
Vzpomínám na dobu, kdy vyšel Bubbleshit a mně to celé přišlo jen jako jedna velká šílenost. Od tý doby ale uběhla už spousta času a Blakkwood vydal pro mě dvě dost zásadní desky - Projekt Asia a Danggkidd.

Zvlášť Dangova deska se mi vryla hluboko pod kůži a není den, kdy bych si jí nepustila (jo a už jsem zmínila, že jsem stihla objednat včas, takže jí mám i s podpisem? ). Ještě pořád jsem totiž překvapená z toho, jak hluboké Dangovy texty jsou. Tohle jsem od něj totiž nečekla.
Takže je jasné, že když v mém městě oznámili live Projekt Asia, nemohla jsem chybět! A byla to jedna z nejlepších shows, které jsem kdy viděla. Neskutečná energie!!

Celá show pak pro mě měla příjemný bonus v podobě Protivy. Jeho tvorbu jsem znala, ale nijak zvlášť mě nezaujala. Až do doby, kdy vydal Květinu na featu s Vikym. V tu chvíli jsem se rozhodla dát mu ještě jednu šanci. A dobře jsem udělala. Teď je to jednoznačně jeden z nejpřehrávanějších interpretů v mých playlistech.

Přesně tuhle mladou krev jsem potřebovala. Měla jsem poslední dobou totiž pocit, že začínám mít všechno oposlouchané.
A když už mluvím o té mladé krvi, stejně tak mě zasáhlo poměrně emotivní CD Lone Survivor od Marpa.

Možná je česko-slovenský rapový svět malý, ale i tak se tam dají najít skvělé věci. Z těch nejnovějěích stojí za zmínku mixtape Stavy od Schyza. Znáte?


Co pro vás znamená hudba? 











Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

6/11/2018

Napiš mi!

žena, růže, píseň, kost