lover

autumn essentials

Nakonec je sice článek úplně o něčem jiném než jsem plánovala, ale to už tak bývá. Člověk míní, život myšlenkové pochody mění. 

 Miluju léto. Dlouhé dny a ještě delší noci, kdy s vínem v ruce sedíme na kopci a pozorujeme západ slunce. Spaní pod stanem, koupání v rybníce a večerní grilování. Letní kino, drinky na zahrádce a pozorování hvězd. Výlety, poutě, festivaly a moje narozeniny. Práce na zámku, prázdniny v Telči a každodenní setkávání s historií míst, ve kterých jsem vyrůstala. To všechno (a mnohem víc) je moje každoroční léto. Ano. chybí mi letní tábory - běhání po lese, koupání v rybníce a noční bojovky. Ale i když už jsem "dospělá", léto miluju a snažím se si ho vždy užít plnými doušky.

 Stejně tak ale miluju podzim. Punčocháče, sukně a kabátky. Horké polévky, káva a jablečný koláč. Procházky přírodou, sbírání kaštanů a pouštění draků. Jablka, ostružiny, švestky a hrozno z babiččiny zahrádky. Filmové večery s rodiči a sezóna burčáku /být dospělá má své výhody, hihi/. Návštěvy kaváren a kin, protože kde jinde si zpříjemnit ošklivý den!? Puštěný gramofon, světýlka a více času na čtení. Upršené dny, které mohu strávit v posteli s knihou či filmem. Spousta svíček /hlavně těch vanilkových/, jablečnoskořicový čaj a malování.

 Jistě, mít dobrou náladu v létě je snadnější než v době, kdy se slunce celý den schovává za mraky, vydatně prší a zima zalézá za nehty. Ale i v takových chvílích si lze dobrou náladu udržet a rozšířit ji dál, mezi ty všechny zamračené lidi v ulicích.

 Nevím jak vám, ale mně k dobré náladě pomáhá hudba. Rychlá, pomalá, smutná či veselá. Důležité je, aby mne v danou chvíli chytla za srdce. Abych hned po prvních tónech věděla, že to je ONO. Že to je ta písnička, kterou v playlistu nepřeskočím a kterou si naopak budu pouštět stále dokola /dokud mě to neomrzí/.

 Ačkoliv si většinu hudby ve svém telefonu pouštím celoročně, jsou skladby, které se pro některé situace hodí více a pro některé méně. Ráda si občas pustím rychlé letní písničky a zavzpomínám, jak jsem si s nimi o prázdninách krátila dlouhé cesty do práce. Naopak někdy si už v září (!) pouštím vánoční koledy a přemýšlím, čím o vánocích udělám radost svým blízkým. Zkrátka a dobře v hudbě ani v jídle se neomezuji. Jím a pouštím si to, na co mám zrovna chuť.

 Přesto je podzim obdobím, na které si rok co rok vytvářím nové hudební playlisty. Tvoří ho převážně skladby pomalejší, které jen dotvářejí atmosféru okamžiku. Nic nenarušují, jen si tak pomalu plynou, ale přesto vás dokaží rozveselit. A někdy, když je ten den opravdu špatný, podpoří vaši náladu a konejšivě hrají ve sluchátkách. Přeci jen nemůžeme být všichni pořád sluníčkoví a vysmátí. Někdy je potřeba si v klidu zasmutnit, pobrečet a druhý den se zase s chutí postavit všem trápením světa.

 Pokud jsem vás na svůj hudební mix navnadila /nebo si naopak říkáte, co to tu plácám za blbosti/, můžete si ho poslechnout TADY. A pokud i vy tvoříte své playlisty, určitě mi pošlete odkaz. Ráda čerpám inspiraci /a kradu písničky do svých mixů/.

Komentáře

  1. tiez milujem leto, aj ked niekedy ani neviem tak uplne preco, pretoze to, co tu ty popisujes, vlastne vobec nezazivam. ziadne vinko pite s kamaratmi na kopci, pozerajuc zapad slnka, ziadne clapkanie sa v rybniku, ziadne festivaly, ziadne letne kino. sakra, co vlastne robim cez letne prazdniny?! neviem, ale aj tak ich mam rada, pretoze pre mna vzdy znamenali pokoj od skoly, cas na citanie, cas na cestovanie, cas na kamaratky, ktore studuju v zahranici. a vela, vela slnka.
    mozno by som mala jesen vyhlasit za svoje najoblubenejsie rocne obdobie. ked je slnecno, je to krasne, mam chut zobrat fotak a ist sa prejst, vyrazit hocikam, lebo tie dni su vzacne. a ked je sivo, mam chut zahrabat sa pod perinu s cajikom a cely den sa nepohnut. az na to, ze to je cez semester dost nerealna predstava. ale mozno raz, ked budem pracovat a nebudem si pracu nosit domov, tak budem naozaj vediet ocenit tie chladne vecery stravene pri pozerani telky.
    za playlist dakujem, teraz sa s nimi akosi roztrhlo vrece, kazdy ma svoj vlastny a kazdy sa s nim chce podelit a ja som za to velmi rada, kedze sama nemam velmi cas vyhladavat si novu hudbu, tak je super, ked mi ju niekto takto podsunie :D urcite si vypocujem :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky mám ráda, když na nějakém blogu narazím na playlist a získám tak spoustu skvělé muziky naprosto bez práce :D.

      Vymazat
  2. Každé roční období má něco do sebe, ale podzim je mé nejoblíbenější, asi kvůli té útulné atmosféře. A taky si už na podzim začínám pouštět vánoční songy! :D Tvůj playlist rozhodně projedu, inspirace není nikdy dost. ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že nejsem jediná, kdo si na podzim pouští vánoční písničky! Na naladění atmosféry není nikdy brzy :D

      Vymazat
  3. Podzim mam asi nejraději.. Sice je pochmurné pocasi, ale to je ideální na čtení knížky, sledování serialu nebo proste jen na zachumlani do deky.. :) Jinak Milk and Honey si chci uz nějakou dobu koupit! Zkus napsat treba recenzi, hodila by se mi :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Recenzi psát nebudu. Nejenže mi to nejde, ale hlavně tahle knížka se nedá recenzovat. Musíš s ji přečíst, prožít a užít. Ale v nějakém článku bych se o ní zmínit mohla. Díky za tip ♥

      Vymazat

Okomentovat

Buďte milí, prosím.

Populární příspěvky z tohoto blogu

6/11/2018

Napiš mi!

žena, růže, píseň, kost