27/1/2018


 Článek na tohle téma jsem dnes už rozepsala. Byl plný rozjitřených emocí a mého hněvu. Byla jsem naštvaná a zklamaná z toho, jak volby dopadly. Naštěstí mi zbytky soudnosti nedovolily článek publikovat. Řekla jsem si, že ho nechám uležet a vydám ho později. Až nebudu mít tak horkou hlavu. Čím déle jsem nad tím ale přemýšlela, tím více jsem cítila, že ten článek není správný. Že té zloby a hněvu bude dnes všude kolem spousta a že bych se tedy měla vydat jinou cestou.
Nemýlila jsem se. Od znovuzvolení Miloše Zemana uplynulo sotva pár hodin a internet už se hemží absurdními kauzami a aférami. Napadení novinářů, sprostota a nadávky. Pravděpodobně náš denní chléb na dalších pět let. Strašná představa, co říkáte?

Stejně jako většina mé sociální bubliny jsem z toho všeho kolem značně rozhořčená. Zvlášť v posledních dvou týdnech jsem totiž cítila naději, že změna přijít může. Spojení neúspěšných prezidentských kandidátů bylo jako zjevení z jiného světa. Vždyť tohle se neděje běžně. To je něco, co z naší politické scény neznáme a co tady tolik chybí. Vzájemná spolupráce, pokora a vděčnost. Nicméně volby dopadly tak jak dopadly a my jsme pořád na tom samém místě. Naštvaní na situaci v naší zemi. Na situaci, kterou jsme mohli změnit a přesto zůstává pořád stejná.

Po rozhovoru s kamarádkou jsem došla k názoru, že nejlepší bude se na ten smutek z nastalé situace vykašlat. Spolknout tu hořkost a jít dál. Protože pokud chci změnu, měla bych začít u sebe. Protože jak mohu doufat, že bude společnost kolem lepší, když ani já nebudu lepší? Jak mohu po ostatních chtít, aby byli milí, když sama budu plná hořkosti a hněvu? 

"Pane prezidente, já chci jen kousek štěstí. pro co jiného jsme přeci zvonili klíčema na náměstí!" - J. Nohavica

Možná si teď někdo z Vás bude myslet, že jsem naivní idealistka. Sluníčkář a kdo ví co. A víte co? Myslete si, co jen chcete! A já si budu dál věřit v to, že pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí. Jednou se to určitě stane! Ostatně jak říká můj milovaný Ed: "Všechno nakonec bude dobré. Pokud to není dobré, ještě není konec."

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

6/11/2018

Napiš mi!

žena, růže, píseň, kost