Právo volby


článek z tak trochu jiného soudku

 K přemýšlení nad tímhle tématem mě přivedly blížící se volby. Téma v poslední době útočící ze všech stran. Téma důležité a klíčové pro naši budoucnost. Pokud už tedy volebních řečí máte plné zuby, tento článek klidně přeskočte. Nebo možná raději ne, protože opakování je matka moudrosti. Navíc v mém dnešním článku nepůjde tak úplně o tuto konkrétní blížící se volbu, jako spíše o právo volby všeobecně.

Tohle téma mi v hlavě uzrálo po debatě s mým bratrancem. Víte, vždycky mě fascinoval jeho přehled. V historii, politice zeměpise. Zkrátka ve směrech, které mi nikdy nebyly blízké. Je to člověk, kterého plně respektuji, vážím si ho a většinou se názorově shodneme. Tentokrát však ne. 
Tématem našeho posledního rozhovoru se stala blížící se prezidentská volba. Celé to začalo vcelku nevinnou otázkou "Koho budeš volit?".

O tom, komu dám svůj hlas, přemýšlím. Sleduji prezidentské debaty, pročítám programy a v neposlední řadě se o tomto tématu snažím vést diskuzi se svým okolím. Právě to, jak jsme názorově odlišní, mi v mnoha případech otevře oči či nové obzory. 

Mně osobně přijde úžasné, že máme právo volby. Vždyť co je víc než to, že si můžeme zvolit své zástupce? Můžeme svobodně cestovat, vzdělávat se, číst co chceme a milovat lidi, které chceme. 
O to víc mě zarazilo, když mi bratratránek oznámil, že volit nebude, protože je to jako kdybych já si měla vybrat, který sýr si dám. Mám sice na výběr z 20 různých druhů, ale nechutná mi žádný. I to je názor, i to je jeden z pohledů na věc a jedna z možných voleb. Ale proč si nechat vzít to právo zvolit si své zástupce? Proč v minulosti lidé bojovali za to, abychom to právo měli? Určitě ne proto, abychom se toho práva jen tak pro nic za nic vzdali.

Možná si teď myslíte, že jsem se zbláznila. Že Vás tady teď nutím jít k volbám. Přitom máte možnost svého práva nevyužít. Nechat někoho zvolit za nás a pak z gauče nadávat. To samozřejmě můžeme. 
Ale proč si nechat to právo volby vzít? Proč nevyužít toho, že můžeme volit? Přemýšlejme nad tím, komu dáme svůj hlas a svěříme mu tak do rukou svou budoucnost. Kdo když ne my? Kdy když ne teď? 

Nemyslím si, že můj článek je nějaký osvětový. Že přemluví lidi k tomu, aby šli volit. Ale doufám, že alespoň pár z Vás se nad tímhle tématem zamyslí. A pokud alespoň jednoho z Vás to motivuje k využití svého práva na volbu, budu nejšťastnější.

video: Generace s názorem

Komentáře

  1. Mě moc těší, že se mladí influenceři zapojili do takovéhleho užitečného projektu, tak snad volby dopadnou lépe než minule :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím. Věřím, že právě tohle mohla lidi motivovat k tomu, aby šli k volbám. Držme si palce!

      Vymazat
  2. Jsem vděčná, že naše generace není lhostejná a je jenom dobře, že známé tváře se pouští do těchto kampaní ! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím! Doufám, že opravdu dáme najevo, že jsme generace s názorem :)

      Vymazat

  3. Psala jsem podobný článek před podzimní volby :) a já byla poprvé volit a prostě mě ani nenapadlo, že bych nešla a to, že politiku tolik nesleduji, ale samozřejmě něco vím :). A upřímně si myslím, že by měli chodit všichni k volbám, protože rozhodují o zemi ve které žiji :) a v budoucnosti by bylo fajn, kdyby se zavedly elektronické volby, protože si myslím, že by se zapojilo hodně mladých lidí.

    www.shardofdreams.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tvůj komentář je jasným důkazem, že jsme opravdu generace s názorem. Díky za něj i za tebe ♥

      Vymazat
  4. Určitě zastávám názor, že by všichni měli volit, když už mají tu možnost! Kdyby ji neměli, tak by si akorát zas stěžovali, že nemají žádná práva - ještě mi není 18, ale až mi bude, určitě budu volit, i když se v politice tolik neangažuji a nemám v ní úplně přehled :) Hezký tématický článek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Líbí se mi, jak zodpovědně k tomu již teď přistupuješ. Děkuji za komentář ♥

      Vymazat

Okomentovat

Buďte milí, prosím.

Populární příspěvky z tohoto blogu

6/11/2018

Napiš mi!

žena, růže, píseň, kost